Majówka po pijarsku :)

Jubileusz Roku Kalasantyńskiego był dla nas dobrą inspiracją na wspólny wyjazd i odpoczynek odwiedzając miejsca związane z misją Ojców Pijarów.

W weekend majowy odwiedziłyśmy Wiedeń – i nie tylko.

Naszą wycieczkę tworzyły siostry z wspólnot z Krakowa i Rzeszowa.

Dziękujemy Ojcom Pijarom z Wiednia za gościnę. Szczególnie o. Pawłowi za ofiarowanie czasu i towarzyszenie podczas zwiedzania Wiednia, a p. Piotrowi za rozpieszczanie pysznym jedzonkiem.

Tego obiadu, szarlotki i pysznej kawy nie zapomnimy.

Dziękujemy Wspólnocie pijarskiej za obecność.

Już pierwszego wieczoru udało się zobaczyć Wiedeń nocą.

Szlaki zostały przetarte. Cudownie wyglądało to miasto, a my zachwycałyśmy się drobnymi szczegółami i choć pora była późna, to cieszył nas ten wspólny czas.

Pobyt i noce w szkole były także powodem wielu radości, bycia razem - bo taki wyjazd to niecodzienność .

Zwiedzałyśmy Wiedeń - Katedrę i inne kościoły, podziwiałyśmy piękną architekturę tego miasta , cudowne ogrody i widoki.

To był czas duchowego umacniania i modlitwy.

O. Paweł pokazał nam piękno kościoła pijarskiego - Matki Bożej Wiernej. Zwiedziłyśmy prawie wszystko - począwszy od poddasza po kościół główny, a skończywszy na domu wspólnoty, kaplicy i bibliotece.

Zwiedzając Wiedeń – dotarłyśmy do Kahlenberg – miejsca Odsieczy Wiedeńskiej, gdzie była mała powtórka z historii.

Jak to zwykle bywa, co dobre szybko się kończy. Szybko dobiegł czas zakończenia naszej wycieczki.

Ale w drodze powrotnej do naszych domów, udało się – zwiedzić piękny Park wokół Pałacu Schönbrunn. Spacer w słońcu był chwilą odpoczynku i podziwiania świeżej, wiosennej zieleni, fontann i zabudowań pałacowych.

W dalszej wędrówce do domu - już jako ostatni punkt wycieczki wstąpiłyśmy do Mikulova.

Wybrałyśmy się na krótki spacer ogrodami wokół Zamku i tylko z zewnątrz mogłyśmy zobaczyć popijarski kościół i szkołę. To miejsce szczególne dla naszych Ojców Pijarów.

Majowe wędrowanie zakończyłyśmy szczęśliwym powrotem- dziękując za ten czas.

W domu czekała na nasz pyszna kolacja, przygotowana przez Siostry, które nie wyjechały na wycieczkę.

To były też chwile pożegnania Ani- postulantki, która kolejnego dnia ruszała do Hiszpanii na formację. Świętowałyśmy także uroczystość Matki Bożej Królowej Polski- Patronki – naszej Delegatury w Polsce.

Niech Bogu będą dzięki za tyle radości i jakiej doświadczałyśmy za opiekę nad nami i dobroć ludzi, których spotykałyśmy.